Berlijn Baby Day 1/2

Dinsdag aan het eind van de middag kwam ik aan op de Hauptbahnhof in Berlijn. We verzamelden met z'n allen en gingen richting het Hostel. Goed, ik ben niet echt een 'Hostel-type' maar mijn eerste indruk was niet slecht. We werkten in het Hostel nog aan ons verslag en rond 7 uur liepen we vanaf het Hostel onze buurt in, om even te verkennen waar we terecht zijn gekomen. Wat me op viel was dat er extreeem veel zwervers/hangjongeren waren. Na wat kaarten van restaurants bekeken te hebben, besloten we om een mexicaans restaurantje binnen te gaan. We bestelden een wijntje en aten daar super lekker! Hierna zijn we nog een cocktail gaan drinken bij een ander cafeetje, want in ongeveer heel Berlijn heb je dus 'happy-hours' die dan de hele avond duren. Na 1 mega grote cocktail met liqor 43 vond ik het wel prima en zocht ik m'n bed op.

De volgende dag startten we met een ontbijtje in het Hostel (wat er prima uit zag!). Na het ontbijt verzamelden we weer met de hele groep om een tour te doen met de bus door Berlijn. Met een grote groep was dit wel fijn, want zo konden we toch best veel zien van Berlijn. Na de tour zijn we per 4 op pad gegaan voor ons project, we onderzochten hoe ecologisch Berlijn is en in welke buurten dit vooral populair is. We interviewden een aantal winkeliers en bezochten ecologische winkels, supermarkten, cafés en restaurants. Rond de middag waren we klaar met onze opdracht voor die dag en op dat moment waren we vlak bij de Alexanderplatz. Tijd om te shoppen, allereerst de Primark. Ik kocht een tasje en een shirtje die ik in een andere post nog zal laten zien. Toen we de Primark uit kwamen was het al vrij laat en we hadden die dag een afspraak in een bar. Geen tijd meer voor meer winkels dus, balen! Bij de bar zou iedereen bij elkaar komen en zouden we met de hele groep een drankje drinken. Na dit drankje zijn we een restaurantje op gaan zoeken en daarna weer richting het Hostel gegaan. In het hostel zat ook weer een bar, en omdat onze voeten het voor die dag wel gehad hadden dronken we hier (uiteraard met Happy-hour) nog een cocktail om de dag af te sluiten.









3 opmerkingen: